onsdag 9 maj 2007

Religiösa skäl? Nej, bara snömos.

All heder till den annars så slemme Maud Olofsson efter följande bravad i samband med den Iransk utrikesministern s besök i Sverige:

I förra veckan sade Maud Olofsson att hon tänkte sträcka fram sin hand mot utrikesministern, väl medveten att det strider mot hans principer att ta en kvinna i hand.

- Han sa att han hört att jag ville hälsa, berättade Maud Olofsson. Men sedan sa han: "Hos oss gör vi så här", och lade händerna i kors över bröstet. "Men i Sverige gör vi så här", sa jag och sträckte fram min hand. Så vi markerade våra positioner.

Du kan inte respektera att han av religiösa skäl inte tar alla i hand?

- Man hänvisar till religion, men det handlar också om en syn på kvinnan. Jag markerade våra traditioner. Jag vill också bli respekterad, säger Maud Olofsson.
Rakryggat, Maud. Genialt. "Religiösa skäl" är ju sånt nys. Vill han vara utrikesminister får han lägga sina pinsamma "religiösa skäl" på hyllan.

Jag kan inte tänka mig att Allah skulle vilja att Irans utrikes relationer gick i stöpet på grund av sådana oerhört fåniga levnadsregler... Eller så är det kanske det han vill: "Straffa de godtrogna" skulle vara min levnadsregel till mänskligheten om jag var en arg, hämnande kvinnofientlig gud.


2 kommentarer:

Nihonshu sa...

Även om det finns fler människor till vänster som är ateister än till höger - så kan du ge dig fan på att vi högerateister är bra mycket med hårdnackade än vänsterateisterna. Du skulle aldrig se en sossepolitiker markera så tex.

Anonym sa...

den annars så slemme Maud Olofsson

Vad då? Har hon bytt kön?